sleep meditation
مراقبہ والی نیند۔
حکیم المیوات قاری محمد یونس شاہد میو
عملیات میں یکسوئی(مراقبہ) کی اہمیت
انسانی خفیہ صلاحیتوں سے کام لینے کے لئے ذہن و جسم کو سکون دینا ہوتا ہے۔پرسکون حالت میں مخفی قوتیں بہتر انداز سے کام کرتی ہے۔جو لوگ یکسوئی۔ارتکاز توجہ کی اہمیت سے باخبر ہیں وہ بہت کم پریشانیوں سے متاثر ہوتے ہیں ایسا نہیں کہ ان لوگوں کو پریشانیاں نہیں آتیں ۔ضرور آتی ہیں لیکن ان لوگوں کو کم متاثر کرتی ہیں۔
مراقبہ کسی نہ کسی انداز میں عالم معمورہ کے باسیوں کا معمول رہا ہے فراعنہ مصر سے لیکر فغفور چائنہ تک راجگان ہند سے لیکر عرب کے تپتے صحرا نشینوں تک سب ہی کسی نہ کسی انداز میں مراقبہ کی اہمیت سے باخبر رہے ہیں۔اس مصروفیت کے دور میںجب سکون کمیاب ہوچکا ہے مراقبہ کی اہمیت بہت زیادہ ہوگئی ہے۔مذہبی عبادات اور شعائرات میں شاید اسی چیز کو ملحوظ رکھا گیا ہے۔
یاد رکھئے کچھ چیزیں کسی مذہب و ملت سے وابسطہ نہیں بلکہ قدرے مشرتک ہوتی ہیں۔یعنی ایسی باتیں جنہیں مختلف اقوام و مذاہب کے لوگ اپنائے ہوئے ہوتے ہیں۔مسلمان وکافر کا کوئی تصور نہیں ہوتا۔ان میں سے مراقبہ بھی ہے۔اسے جو بھی کرے فوائد سمیٹ لیتا ہے
مراقبہ کی ہدایات
مراقبہ ہر ملک و قوم اور مذہب کا الگ الگ ہوتا ہے جس مین مذہنی عنصر شامل کیا جاتا ہے۔کچھ لوگ میوزک کا استعمال کرتے ہین کچھ قدرتی اشیاء کی آوازوں پر توجہ دیتے ہیں تو کچھ لوگ مذہبی عبارات و مقدسات کو شامل کرلیتے ہیں۔مذہبی عبارتوں سے انسانی نفیسات میل کھاتی ہے اس لئے مراقبہ سے حاصل ہونے والے نتائج کو مذہبی عبارات اور منتر جنتر کا صلہ قرار دیا جاتا ہے۔
اندرونی امن فیلوشپ مراقبہ (آئی پی ایف مراقبہ) ہندوستان کی ویدک روایت سے آتا ہے، جو 3,000 سال سے زیادہ پرانی ہے۔ آئی پی ایف مراقبہ انہی سنسکرت منتروں کا استعمال کرتا ہے جو ہندوستان میں یوگی ہزاروں سالوں سے استعمال اور ان کو بہتر بنا رہے ہیں۔ آئی پی ایف مراقبہ سیکھنا بہت آسان ہے، اور آپ اس پر عمل کرنے سے بہت سے قیمتی فوائد حاصل کر سکتے ہیں۔ 235 ممالک اور دائرہ اختیار میں لاکھوں لوگوں نے مراقبہ کی ان ہدایات کو استعمال کیا ہے۔
آپ مراقبہ کر کے مراقبہ کرنا سیکھتے ہیں۔
آپ غور کریں دنیا بھر میں بسنے والے لوگ مراقبہ میں جہاں بہت ساری چیزیں شامل کرتے ہیں وہیں پر ایک بات پر اتفاق کرتے ہیں کہ توجہ یکسوئی۔ تنہائی و کاموشی مراقبہ کی جان ہوتے ہیں۔یہی شرط سب سے بنیادی ہے۔
مراقبہ میں آپ جس خاموشی اور خاموشی کا تجربہ کرتے ہیں اور مراقبہ کے باہر آپ جس خوشی اور کم ہونے والے تناؤ کا تجربہ کرتے ہیں وہ اتنا پرکشش اور خوش آئند ہے کہ آپ فطری طور پر اپنے آپ کو سکھاتے ہیں کہ ہر بار جب آپ مراقبہ کرتے ہیں تو اس خاموشی اور خاموشی کی گہرائی میں کیسے جانا ہے۔
مراقبہ شروع کرنے کے لیے، ایسی جگہ تلاش کریں جہاں آپ آرام سے اور خاموشی سے بیٹھ سکیں۔ پھر اپنی آنکھیں بند کریں اور ایک منٹ یا اس سے زیادہ کچھ نہ کریں۔ اس وقت کے دوران خیالات آ سکتے ہیں، اور یہ ٹھیک ہے۔
اس کے بعد اپنے مذہبی عقیدہ کے مطابق کوئی آیت ۔اشلوک۔منتر ۔مخصوص عبارت پڑھ سکتے ہیں۔یہ مذہبی طورپر مقرر نہیں ہوتے بلکہ مذہبی لوگ ان عبارات کو اپنی مرضی کے مطابق شامل کرتے ہیں تاکہ برآمد ہونے والے نتائج کو خاص رنگ دیا جاسکے۔۔
مراقبہ کے وقت اندرونی طورپر ایک مراحمتی کیفیت پیدا ہوتی ہے۔اس مزاحمتی قوت کو دبانے کے لئے مذہبی عقیدت یا مخصوص عبارات کو دہرایا جاتا ہے یا ریکارڈنگ سنی جاتی ہے۔۔مراقبہ کا وقت بہت آہستہ آہستہ بڑھایا جاتا ہے۔کیونکہ نئے آنے والوں کو خیالات کے ہجوم سے نبرد آزما ہونا پڑتا ہے۔
مراقبہ کے ماہرین اپنے تجربات سے لوگوں کو استفادہ کا مقع دیتے ہیں۔ان تجربات کی اونچ نیچ کو وہ حقیقی قرار دیتے ہیں انکا ناداز بیان ایسا ہوتا ہے کہ جو بھی مراقبہ کریگا۔لامحالہ اسے ای قسم کی مزاحمت سے گرزنا ہوتاہے۔جب کہ یہ حقیقت سے بعید تر ہے۔
مراقبہ کے دوران ہر راقب کو الگ الگ مزاحمت سے نبرد آزما ہونا پڑتا ہے۔اور ہر ایک مشاہدات برابر ہوتے نہیں ہوسکتے ۔اس لئیے کسی بھی چیز کو حتمی سمجھنا غیر ضروری ہے۔جبتک ہمیں مراقبہ کے اغراض ومقاصد معلوم نہ ہوں اور برآمد ہونے والے نتائج کا تجزیہ نہ کریں۔حقیقی فوائد سے محروم رہیں گے۔
مراقبہ کی روزانہ کی مشق
ہر صبح اور ہر شام 15-30 منٹ تک مراقبہ کریں۔ اوپر اپنے پہلے مراقبہ میں اپنے منتر(ہر کوئی اپنی مذہبی عقیدت کے مطابق عبارت) کا استعمال کریں۔ کھانے سے پہلے مراقبہ کرنا بہتر ہے۔ کسی پرسکون جگہ پر مراقبہ کرنے کی کوشش کریں لیکن اگر آپ کے پاس مراقبہ کے لیے پرسکون جگہ نہیں ہے تو یہ ٹھیک ہے۔ شور مراقبہ میں رکاوٹ نہیں ہے۔
خاموشی سے بیٹھیں، آنکھیں بند کریں، اور ایک منٹ یا اس سے زیادہ کے لیے کچھ نہ کریں۔ خیالات آئیں گے اور یہ ٹھیک ہے۔ مراقبہ کے دوران خیالات کا آنا فطری ہے۔ ایک منٹ یا اس کے بعد، اسی قدرتی انداز میں جو خیالات آتے ہیں، اور اپنی زبان یا ہونٹوں کو حرکت دیے بغیر، اندر سے خاموشی سے اپنا منتر کہنا شروع کر دیں۔ آہستہ آہستہ اپنے منتر کو دہرائیں جب تک کہ آپ مراقبہ مکمل نہ کر لیں۔ جب خیالات آتے ہیں، تو آہستہ سے اپنے منتر کو کہتے ہوئے واپس آجائیں۔ جب آپ مراقبہ ختم کریں تو لیٹ جائیں اور 4-5 منٹ آرام کریں۔
بعض اوقات آپ اپنا منتر واضح طور پر کہہ رہے ہوں گے، اور یہ ٹھیک ہے۔ بعض اوقات آپ اپنا منتر بالکل نہیں کہہ رہے ہوں گے، اور اس کے بجائے آپ کا منتر آپ کے منتر کا احساس یا احساس ہوسکتا ہے، اور یہ ٹھیک ہے۔ بعض اوقات تمام خیالات اور آپ کا منتر غائب ہو سکتا ہے اور آپ کو معلوم ہو سکتا ہے، اور یہ ٹھیک ہے۔
آپ مراقبہ کے دوران سو سکتے ہیں، اور یہ ٹھیک ہے۔ جب آپ سونے کے بعد بیدار ہوں تو چند منٹ مزید مراقبہ کریں اور پھر لیٹ کر 4-5 منٹ آرام کریں۔
عام غلطیاں
مراقبہ کرنے کی کوشش نہ کریں۔ مراقبہ کی کوشش کرنا لوگوں کی سب سے بڑی غلطی ہے۔ مراقبہ کے دوران، بس کچھ نہ کریں۔ مراقبہ کے دوران بالکل کچھ نہ کرنا بہت ضروری ہے۔
مراقبہ کے فوائد باقاعدگی سے مراقبہ کرنے سے حاصل ہوتے ہیں۔ فوائد وقت کے ساتھ قدرتی طور پر آتے ہیں، اور ان فوائد کو حاصل کرنے کے لیے آپ کچھ نہیں کر سکتے۔ لہذا اپنے مراقبہ کے ساتھ خاص تجربات یا ترقی یا ناکامی کے آثار تلاش کرنے سے گریز کریں کیونکہ یہ آپ کو مراقبہ کے فوائد حاصل کرنے سے روک دے گا۔
نتائج و فوائد
مراقبہ آپ کو زیادہ خوش کر سکتا ہے، یہ آپ کو زیادہ آرام دہ اور پرسکون محسوس کر سکتا ہے، اور یہ آپ کو دوسروں کے ساتھ بہتر طریقے سے چلنے میں مدد کر سکتا ہے۔ آپ ان تبدیلیوں کو جلد ہی محسوس کر سکتے ہیں، یا آپ کسی تبدیلی کو محسوس کرنے سے پہلے چھ ماہ تک غور کر سکتے ہیں۔ تو بس روزانہ دو بار باقاعدگی سے مراقبہ کی عادت ڈالیں، اور پھر صبر کریں۔ باقاعدگی سے مراقبہ کی عادت ڈالنا بہت ضروری ہے۔ اور اگر آپ مراقبہ کرنا چھوڑ دیتے ہیں، تو بس دوبارہ مراقبہ شروع کر دیں۔